Pagina's

woensdag 6 juli 2011

Naar de Navel van de Wereld

En we zijn terug! Terug uit verlof en terug van Peru.

We keken hier zo naar uit, maar ik durfde er niet te veel van verwachten.
Want wat als dit toch niet zo mooi zou zijn als gedacht?
FOUT, het was fenomenaal prachtig, overweldigend, zwaar, emotioneel, het was een reis die nog even zal nazinderen..


Met zijn 28 soorten klimaat kwam je van de ene minuut in de andere in een totaal andere plek. Van de woestijn naar het Andes gebergte om dan door te reizen naar de kust en de zoutterrassen, naar de rieten eilandjes, naar... *zucht* Heb ik al gezegd dat het er mooi was?


Enkele memorabele momenten:
een totale busreis van 2300km over 12 dagen, 5 vliegtuigen op 12 dagen, 2 boottochten, 1 riksja rit, 1 buggyrit en veeeeeel te voet, de wekker die telkens piepte om 4 uur in de ochtend, de top van 4900 m getrotseerd, weliswaar in de bus aan de zuurstofles en de benen omhoog maar ik was er! , een leuke reisgroep, wc bakjes tegen het toilet om de gebruikte papiertjes in te gooien,
lekker lama vlees, niet zo lekker cavia vlees, veeeeel Pisco sour (mmmm), rijst met frietjes en het verschrikkelijke verkeer, als voetganger moet je echt overleven.
Er is zoveel gebeurd op zo'n korte periode dat mn hoofd overvol zit en ik het moeilijk heb om hier nu op "papier" neer te pennen hoe het was. Misschien lukt dit over enkele weken, dan plaats ik een reisverslagje met de dagelijkse planning

Voor nu nog enkele foto's! Geniet en waan je in het aards paradijs!









De kleuren van peru zijn o zo wondermooi.. ik kon het me dan ook niet laten om alvast een vestje mee te brengen voor het kindje dat we ooit zullen hebben... (das typisch vrouwelijk denk ik?)


En als laatste iets helemaal anders! Zie hier ons nieuwste boeleke, Issa!



En voor nu, terug naar de werkende wereld zonder het wondermooie peru..

1 opmerking:

  1. Oh! Ik wil terug! Peru is zo mooi!
    Lol en dat van dat ge uw gebruikte wc-papiertjes niet in de wc moogt gooien was ik alweer vergeten, maar inderdaad :-).

    BeantwoordenVerwijderen