Pagina's

donderdag 9 februari 2012

Sjosjzekes en paspel

Dezer dagen is het echt koud in ons huis. Een oud huurhuis en weinig isolatie. Tis hier dan ook een waar dekentjesgevecht en dit terwijl half bloggend Vlaanderen al een dekentje heeft begin ik er nu aan! 
Ik wou al maanden een sjozsjeke maar het kwam er niet van, want de ene moment had ik geen zin de andere moment leek de winter reeds voorbij. Nu het de afgelopen  2 weken vriest dat het kraakt had ik geen excuses meer! Hupla een sjozsjeke in de maak!

Bij Emma en Mona zag ik de perfecte werkwijze, zo eentje met paspel. 

Paspel en ik, wij zijn geen perfect duo. Hoewel ik er enorm van hou hoe paspel van een simpel kledingstuk een piece de resistance maakt. Maar ik stelde het uit. Tot gisteren.

Paspel maken daar waag ik mij nog niet aan, ik kocht 5 meter bij Mertens. Aja want ge dacht nu toch niet dat ik eerst eens ging oefenen op een klein stukje. Dat is nu echt iets wat ik tot mijn slechte eigenschappen kan rekenen. Ongeduld. Maar zo gezegd zo gedaan, ik en de 5 meter paspel zaten daar dan, in de zetel, met heel veel fleece en een kast vol stofkes om te combineren. Wijselijk besloot ik na 20 minuten om de raad van het lief te vragen welk stofje bij die mooie witte fleece past. Hij repliceerde daarop "Ik zou dat blauw nemen met witte bollekes". 

Ik volgde hem totaal en nam dus het rode stofje met witte vogeltjes.



(en stiekem ben ik toch enorm trots op mijn eerste paspel ervaring)

- ohja: de fleece vastspelden is echt nodig. Ik dacht eerst van niet en mocht de hele boel terug lostornen. (ongeduld weet u wel..)
- vergeet ook vooral die 1000 speldjes niet in de juiste richting vast te spelden, ik heb vrijwel ieder speldje gevoeld daar ik ze al met de punt naar boven stak. 

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar: advies vragen en het dan compleet negeren!
    Het ziet er schoon en vooral: zalig warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Dit dekentje zal héél goed van pas komen tijdens deze koude dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. keischoon seg!!!
    heb een drukke week gehad dus je strikje ligt hier nog, maar deze week doe ik het op de post hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen