Pagina's

donderdag 16 december 2010

En plots...

was er de drang voor een stikmachien.. Mijn stofkesmania had ik al enkele jaren, een klein beetje beroepsmivorming denk ik. Maar om dan ook effectief iets te stikken en te dragen.. daar had ik geen goesting voor. Dat leek mij allemaal te veel werk. Maar zoals bij zovelen hebben al die schone blogs mij aangezet om eraan te beginnen en zo'n machien aan te schaffen.
Mijn eerste "misbaksel" was een kussentje in de vorm van een kat, wat eigenlijk een ovaal geworden is. Maar alé ik kan zeggen dat er nu al wat meer vooruitgang is.

Afgelopen vrijdag moest ik net zoals Mamasha naar dat feestje waar ge dus "iets" rood moest dragen.
Ik had al enkele patronen liggen van schone rokskes waaronder dat van Thunderlily. (Zoals Mamasha al opgemerkt had: voor uw gepersonaliseede rok moet ge betalen. Maar als je het opzoekt via google dan krijgde de gratis versie.)





Dit is het geworden. Dankzij een klein kabouterke dat s'nachts mijn patroon had aangepast is het een geweldig goed passende rok geworden! (laten we het kabouterke maar de mama noemen..)
De tailleband heb ik redelijk groot (hoog) genomen zodat hij schoon over mijn heupen valt
en niet gelijk nen paraplu open staat. En dan was er nog het rode aspect.
Zoals ge ziet hebben we dat subtiel aangepakt en iets hoger dan waar de tailleband eindigt
dat schoon koordeke gestoken. Ik wou er nog onderaan een fantasieke op maar daar
was er jammer genoeg geen tijd meer voor. Al bij al ben ik toch wel fier op mijn eerste rokske!
(let vooral niet op het linkse been want daar hangt momenteel ne plaaster aan)

1 opmerking:

  1. waw! ben net eens komen piepen op je blog na je lieve commentaar en ik ben onder de indruk!!!
    ik heb nog nooit een rokje (durven) naaien - ehm, die zin klopt niet, maar je snapt hem denk ik wel.
    is dat "gratis" google-patroon ook om te rekenen naar de hmz laat ons zeggen grotere maten?
    misschien moet ik me er toch stilletjes aan maar eens aan gaan wagen? :)

    BeantwoordenVerwijderen