Pagina's

zondag 4 maart 2012

De naaidoos

Ik liet jullie al mijn verborgen schatten van de grote schoonmaak in mijn schoonmoeder's huis zien. T'is te zeggen, de verborgen schatten van zaterdag 1 die we er door brachten. Zo volgde er ook nog zaterdag 2, zaterdag 3 en jawel, zaterdag 4. Het was eerder grote verhuis ipv grote schoonmaak. Het moet op zaterdag 3 geweest zijn, toen mijn tong al op de grond hing, dat ik op het eind van de dag hoorde "moh kijkt is hier wat ik hier nog staan heb" (beeld dit vooral in met een serieus zware west-vlaamse tongval). Met een half oog keek ik in de richting van waar de stem kwam en zag het volgende:




Daar eindigde het verhaal want jawel, hier staat het al klaar in den hof (waar het "gras" stilletjesaan groeit) om af te schuren.
Voor de niet-kenners, het is een naaikoffer/meubel/doos die je kan uitklappen. 
Op zich vind ik de kleur helemaal niet mis maar er waren heel wat vlekken dus besloot ik om het "op e rappeke" eens te verven.


En hupla, één grondlaag en 3 lagen verf later:





Enkel de vakjes binnenin wil ik nog voorzien van stof. Maar de goesting was héél even verdwenen.

Waarom toon ik de rest niet van de kamer vraagt u zich af? Wel mijn beste, omdat mijn goed voornemen daar in de weg staat...



11 opmerkingen:

  1. Amai, zo geweldig! Wat een vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw goed voornemen staat ook in mijn slaapkamer, straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan ongetwijfeld veel naaigerief in én het staat ook nog es mooi in den decor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schone vondst! en zeer handig lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De stoel is nog zwart, past eigenlijk wel heel goed in ons interieur. Er staat er nu ook eentje te koop op marktplaats. Zoekwoord 'tapiovaara'. Had ook een Ekström stoel willen kopen maar die is in het weekend dat ik lag te bevallen denk ik verkocht op marktplaats. Zo balen, op vrijdag keek ik en was ie er nog en op maandag dacht ik 'na zo'n prestatie trakteer ik mezelf' en toen was ie weg. Oh well, you win some...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zag het dat er inderdaad nog te koop staan maar ik mag even geen meubels meer kopen van de wederhelft :D Op de retrobeurs stonden er ook te koop maar daar moest je er snel bij zijn (wat ik dus niet was. Dus inderdaad you win some... :)

      Verwijderen
  6. Ooh zo tof! Ik heb er ook eentje gekregen van de bomma, ook in 't bruin gewoon maar ik vind het geschilderd precies wel veeeel leuker, dus dat wordt mijn volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bezint eer ge begint! Neenee zo erg is het niet maar twas toch wel serieus wat schilderwerk. Bij de eerste laag was ik vergeten het kistje open te doen en dan de "vergeten" plekken nog te schilderen. Veel succes alleszinds!

      Verwijderen