Pagina's

dinsdag 10 juli 2012

Euh?

Toen ik 2 jaar geleden in Gent kwam wonen moest ik toch wel gewoon worden aan al die uitbundige, extraverte mensen. Niet dat ik dat niet leuk vind, integendeel! Maar ik had allesbehalve weet van die soort spontaniteit die hier te vinden is.

Zo geschiedde vandaag een bezoekje aan de bib, waarbij je eigenlijk informatieve boeken zoekt van uw reisbestemming. Ziet dat daar geen enkelen boek meer te bespeuren is en dan maar dieetboeken meepakt. Ja ok, iets totaal anders maar ik wou het 1 en ander uitpluizen.
Staat ge aan de lift (i know met dieetboeken de lift nemen...) en bekijkt er een vrouw tegen u de boeken die ge vast hebt.
"gaat ge dieeten toch? Ist nodig?" Neen madam ik ga bloemschikken en dieetboeken zijn daar ideaal voor...
Maar dat heb ik natuurlijk niet echt gezegd, ik ben op dat gebied een echte broekschijter.
Nuja zo ging het gesprek verder, terwijl ik, met het schaamrood op de wangen, mijn boeken wat wegmoffelde en madam verder ging "ja jong ik ben ook serieus vermagerd ze, maar die boeken... ge gelooft dat toch niet zeker?" Uhm.. neen ja kweet ni, ik wil ze eens lezen he, daarom kom ik ook naar de bib...
ping daar is de lift, we stappen beide in, gelukkig moet zij naar een ander verdiep dan ik.
"Och ge gaat uw lijf kapot maken daarmee, ik meen het ze, en ge zijt stier van sterrenbeeld zeker?" 
Neen eigenlijk niet, ik ben kreeft.
"Kreeft? ooh ja inderdaad nu ge't zegt, vocht ophouden he? Ik ken dat probleem! Smijt die boeken weg, das allemaal zever. En wilt ge kinderen?"
Ja, ja eigenlijk wel.
Madam knikt uitbundig ja en ik wou absoluut niet vragen waarom ze nu plots ja begon te knikken op het feit dat ik kinderen wil en ik dieetboeken vast heb.
Ondertussen: ping, madam is op haar verdiep.
"Dat komt allemaal in orde! Zeker en vast! knipoog"

Ik loop wat verbouwereerd naar de balie en twijfel of ik die boeken nog wel wil.

De boeken heb ik uiteindelijk meegenomen maar de poging om ze te lezen zal voor morgen zijn, na mijne créme met notjes op is...

3 opmerkingen:

  1. hihi, toch maar schoon een paar complimenten gekregen...in diene lift ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ok, wa raar menske was me datte :) nie iedereen in gent is gek hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen