Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Stoffige wolken

Afgelopen week liet ik jullie al weten hoe we onze eerste week van het verlof doorbrachten. 
Zalig, rustig, ontspannend, aaah helemaal zen! 
Dan kwam er week 2. Stof, grijs, bezoekjes aan het containerpark, helemaal uitgeput. Weg zen, maar hallo lege ruimte! En mocht u niet beter weten dan dacht u dat onzen hof een art deco museum was.

U weet wel, ons nieuw huis dat we aankochten. Vanaf heden behoren deze mensen ook tot verbouwers, kampeerders in eigen huis. Bij een gesprek hoort nu een bijhorende stofwolk en de wallen die hoeft u er ook maar bij te nemen. Onze laatste week verlof gaat maandag van start, maar toch geniet ik stiekem van al dat verbouwen. 

Het verbouwen zal in verschillende fasen gebeuren. Fase 1 is het verbouwen van de bovenverdieping. Deze breiden we niet uit maar werd wel al helemaal gestript. Of toch bijna. Maandag, ja zeker maandag is alles weg. (Hierbij verdwijnt dan ook alvast mijn voornemen om geen planning op te maken.)
Nadien worden alle houtbalken behandeld, worden er nieuwe vloerbalken geplaatst, wordt er isolatie geplaatst, afwerking, veluxen, schouwen weggewerkt en poutrelles geplaatst. 

Fase 2 wordt het plaatsen van een nieuwe trap, indeling van de kamers boven en al lichte aanpassingen beneden.

In fase 3 wordt er een achterbouw geplaatst en wordt ook de hele beneden aangepakt. Wat inhoudt dat we een tijdje boven zullen leven. Zoals we nu ook beneden leven. Maar het is doenbaar, er is warm water, elektriciteit en we kunnen eten, slapen, wassen. Meer heeft ne mens toch niet nodig? 
In mijn hoofd bereiken we nooit fase 3, het lijkt allemaal zo irreëel. Vooral omdat we een architect dienen te zoeken voor deze fase. De ene lijkt me te eenvoudig, de andere dan weer te duur. Momenteel vind ik dit zelfs de moeilijkste stap van heel het gebeuren. 

Maar we starten bij het begin, maandag worden er hier balken behandeld. Woepie!


Hoe het was.



Hoe het is. 



Verbouwingen? Welke verbouwingen?



Een raam aan de buitenmuur? In 1860 was dat allemaal niet nodig.



Wat nog weg moet. 





5 opmerkingen:

  1. Zeg het ziet er alleszins veel beter uit. Een beetje stoffiger, maar toch al direct een grote stap naar een moderner huis he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg wel! Gelukkig is de gehele constructie in orde. En eigenlijk is dat wel allemaal spannend ze :) zo van oud naar nieuw...

      Verwijderen
  2. Oh, ik ben kei hard benieuwd naar uw na foto's, maar dat zal nog wel even duren zekers?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb jij ook met katten gegooid??
    voor de kunst?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeioei nee, van waar haal je dat? Mocht ik iemand zien dat dat met die beestjes doet dan smijt ik hem mee omhoog!

      Verwijderen