Pagina's

woensdag 18 april 2012

Het krukje en de zeven geitjes

Kent u het verhaal nog van de wolf en de 7 geitjes?



"Doe open, lieve kinderen, ik ben het, moeder, ik heb voor jullie allemaal iets meegebracht." Maar de wolf had zijn zwarte poot op de vensterbank gelegd; dat zagen de kinderen en zij riepen: "Wij doen niet open, onze moeder heeft geen zwarte poot zoals jij; jij bent de wolf." Toen liep de wolf naar een bakker en zei: "Ik heb mijn poot gestoten, smeer er eens wat deeg op." En toen de bakker zijn poot met deeg had bestreken liep hij naar de molenaar en zei: "Strooi wat wit meel op mijn poot." De molenaar dacht: De wolf wil iemand bedriegen, en hij weigerde, maar de wolf zei: "Als je het niet doet. dan verslind ik je." Daarop werd de molenaar bang en maakte de poot wit. Ja, zo zijn de mensen. 
Nu stapte de booswicht voor de derde maal op de voordeur af, klopte aan en zei: "Doe open, kinders, jullie lief moedertje is thuis gekomen en heeft voor jullie allemaal iets meegebracht uit het bos." De geitjes riepen: "Laat ons eerst je poot zien zodat wij zeker weten dat jij ons lief moedertje bent." Daarop legde hij zijn poot op de vensterbank en toen zij zagen dat die wit was, geloofden zij dat alles wat hij zei waar was en deden de deur open.

Ik paste het verhaal toe op dit lieve krukje, het dartelt dan misschien niet echt in het rond maar geef toe, het is toch het allerliefste kleinste krukje met geitenpootjes?



Ik kocht het krukje in de kringloopwinkel, plakte de pootjes af en verfde ze in het wit.
Klaar was Kees, of Kimberly in dit geval.

Ze zeggen dat de wolf nog steeds verder leeft en ik denk dat wij er een klein exemplaar van in huis hebben:
ideaal dus om undercover naar de vogeltjes te kijken.





3 opmerkingen: