Pagina's

dinsdag 23 april 2013

Homesale

Ik zat zo te denken...

Wat als ik nu eens een Homesale thuis hield? Zo eentje waar ik allemaal mensen op uitnodig, gezellig samen!
Liefst nog in mijnen hof, de zon wordt ook uitgenodigd en de andere genodigden genieten hiervan met een glas in de hand.

Maar eigenlijk was het plan om wat inboedel (die ik tijdens de verhuis tegenkwam) te verkopen, samen met een vriendin die kledij wil verkopen die ze ooit gemaakt heeft en nu kwijt wil.

En dan draaide mijn brein op volle toeren, wat als ik nu een Homesale in mijnen hof hou met een aantal dames die ook met een hoop leuke zelfgemaakte kledij thuis op overschot zit? Of die iets duurdere merken die ge aangekocht hebt maar ge zit er daar nu mee. (Zoals daar zijn: Smafolk, Ej Sikke Lej, Albababy,...)
En waar er dan een aantal leuke webshopkes bij aanwezig zijn. Alles in een gezellig sfeerke.

Het concept zou dus als volgt gaan:
- ik richt mijnen hof in tot mini tuinverkoop waar er een aantal plaatsen zijn voor mensen die willen verkopen en voor een aantal webshops (geheel gratis).
- indien ge daar genen helen dag wilt staan brengt ge uw kledij tot bij mij, met prijs. Ik noteer schoon alles en hou een inventaris bij.
- op de dag zelf wordt alles schoon verkocht en krijgt gij uw geld via overschrijving of cash. De overige kledij die niet verkocht werd krijgt ge terug mee.
- op het einde van den dag vloeit den drank rijkelijk en hebt ge der nen plezanten dag op zitten waar ge dan ook nog eens geld aan verdient hebt.

Wat denkte, voelt ge u geroepen?

6 opmerkingen:

  1. Ik zou daar vooral eens willen langskomen - allé ja, 't hangt ervan af waar je woont, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben van rond het Gentse :) Meer bepaald, vijf minuten van het centrum in Zevergem.

      Verwijderen
  2. Ik loop met ongeveer hetzelfde idee! (maar dan niet per se met euro's) Ook omdat ik mijn zolder nog wat leger wil tegen dat we verhuizen en zo ;) Dus mijn mening: leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. afhankelijk van waar gij woont want anders...eu hou ik dat hier ook gewoon, uiteraard met eervolle vermelding voor jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rond Gent :) Maar ge moet komen, dan zie ik u eens!

      Verwijderen
  4. goed idee, ik doe het in mei voor de 2e keer , de 1e editie was een groot succes ....mijn vriendin met haar zelfgemaakte juweeltjes, ik met mijn haakcreaties, superveel volk...is echt heel leuk ..

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen